В основите на силната стартъп марка

В основите на силната стартъп марка

В основите на силната стартъп марка

Изграждането на силна стартъп марка може да помогне за диференцирането на една компания, да подчертае нейните уникални предимства и да увеличи възприеманата й стойност, което води до по-висока оценка в очите на инвеститорите. Брандът на компанията се състои от различни постоянни действия, извършвани онлайн и офлайн. Един компонент, който влияе върху марката на стартиращия бизнес, е техните взаимоотношения. Нека представим трите типа взаимоотношения, върху които всеки основател на стартиращ бизнес трябва да се съсредоточи, за да увеличи растежа си, стойността на марката и в крайна сметка оценката си.

1. Членове на борда и съветници

Наличието на членове на борда или съветници, които са експерти в индустрията, може да осигури значителна стойност за марката и оценката на стартиращия бизнес. Тези с правилните познания в индустрията, връзки и репутация могат да помогнат на стартиращата компания да се ориентира в конкурентния пейзаж, да идентифицира нови възможности и да отвори врати за потенциални клиенти и инвеститори.

Проучване на KPMG, наречено "2019 Global CEO Outlook" установи, че репутацията на борда е вторият най-важен фактор, който се взема предвид от инвеститорите, когато оценяват компания. Въпреки че това може да не е изненада за мнозина, истината е, че намирането и впрягането на правилните членове на борда или ментори не е лесно, тъй като те обикновено са търсени хора.

За да установите отношения с експерти от индустрията за потенциални членове на борда, важно е първо да планирате идеалния състав от опит, знания, връзки и репутация, от които се нуждае вашия борд. Например, един член на борда може да е силно свързан във вашата индустрия, докато друг може да има докторска степен в тази област, а друг може да е съветвал президента на Съединените щати.

Освен това може да искате да определите цели за разнообразие за вашия съвет, като например равен брой жени и мъже. След като установите необходимата структура и профили, започнете да обмисляте потенциални кандидати за вашия съвет.

Най-добрият начин да се свържете с такива хора е чрез препоръки от съществуващи членове на борда, инвеститори или други контакти в индустрията. Основателите на стартиращи фирми могат също да присъстват на индустриални събития, да участват в онлайн форуми и групи и да се присъединят към индустриални асоциации, където може да присъстват правилните профили на членове на борда.

2. Инвеститори в индустрията, основатели и лидери 

Създаването на стабилна мрежа от индустриални инвеститори, основатели и лидери може значително да облагодетелства растежа на стартъпа, марката и оценката. Такива връзки могат да осигурят достъп до капитал, менторство и стратегически съвети, което може да се окаже безценно. От съществено значение е да изградите отношения, основани на доверие, взаимни интереси и автентични приятелства.

Когато основателите са добре свързани и ценени в своята индустрия, в рамките на своята мрежа те могат да се подкрепят и препоръчват един друг, което в крайна сметка укрепва личната им марка.

Национално проучване на Brand Builders Group разкрива, че 82% от всички американци са съгласни, че компаниите са по-влиятелни, ако техните ръководители имат лична марка, която познават и следват.

За да изградят взаимоотношения с инвеститори в индустрията, основатели и лидери, основателите на стартиращи компании трябва да бъдат видими както онлайн, така и офлайн, дори ако предпочитат да бъдат в офиса, управляващ компанията. Те могат да присъстват на мрежови събития, да участват в акселераторски програми и да се присъединят към съответните онлайн общности.

Като се свързват с лидери в индустрията в социалните медии и публикуват увлекателно съдържание, те могат постепенно да изградят автентични взаимоотношения. Ключът е да бъдете проактивни и автентични в изграждането на тези взаимоотношения.

3. Съоснователи и екип 

Инвеститорите се фокусират конкретно върху връзката между съоснователите и културата на компанията, когато оценяват потенциала на стартиращия бизнес. Способността на ръководството на стартъпа да работи заедно и да насърчава положителна култура е от решаващо значение за изпълнението на плановете, справянето с предизвикателствата и движението на компанията напред. На свой ред това оказва влияние върху марката и оценката на стартъпите.

Освен това, 94% от ръководителите и 88% от служителите смятат, че различната култура на работното място е важна за успеха на бизнеса, според проучване на Deloitte за партньорствата и взаимоотношенията на работното място. В крайна сметка инвеститорите искат да видят, че ръководството и екипът на стартъпа имат способността да работят заедно и да създадат култура, която подкрепя иновациите, растежа и успеха.

За да се установят добри взаимоотношения между съоснователите, се препоръчва да се насърчава открита комуникация и сътрудничество за изграждане на положителна и продуктивна работна среда. Основателите на стартъпи могат да създадат силна фирмена култура, като определят своите ценности и мисия и насърчават отворена култура, която подкрепя индивидуалния растеж, предлагайки предимства на служителите и насърчавайки баланса между професионалния и личния живот. Те могат също така да организират събития и дейности за изграждане на екип, за насърчаване на сплотеността на екипа и на положителната работна среда.

В заключение, формирането на правилните взаимоотношения с експерти от индустрията, инвеститори, основатели и лидери, както и приоритизирането на управленския екип и фирмената култура, могат значително да повлияят на растежа, успеха, марката и оценката на стартъпа. Препоръчително е основателите на стартъпи да се съсредоточат върху изграждането на силна лична марка, като следват горните практични съвети и изграждат силни взаимоотношения, наред с други компоненти за изграждане на марка. Това може да повиши допринесе положително за постигането на успех и в крайна сметка да подпомогне привличането на финансиране за развитие на стартъпа.

Източник: Лироне Гликман, международен лектор по бизнес растеж, лична марка и работа в мрежа и собственик на глобална бутикова фирма за управление на марки, обслужваща авангардни стартиращи компании, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ