Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Умножители на сила

Умножители на сила

Умножители на сила

Концепцията за "умножители на сила" първоначално е разработена във военната наука, но се прилага еднакво добре и в бизнеса. Отнася се до коефициенти на умножение, които възникват, когато допълващи се действия или подходи се използват заедно за по-голямо въздействие. В ролята си на бизнес съветник на стартиращи фирми често ги препоръчвам за увеличаване на първоначалната идентичност на марката и проникване на пазара, пише Мартин Цвилинг в статия за Inc.com. 

Разбира се, подобни действия са еднакво приложими за бизнеса на всеки етап. Със скоростта на промяна на пазара днес и навлизането на световни конкуренти, имате нужда от всяка стратегия, за да реагирате бързо на нови заплахи. Ето кратко описание на някои ключови умножители на силата, които видях да се използват ефективно в продължаващата битка за оцеляване и успех на бизнеса.

1. Установете присъствие в множество социални медийни канали

Учудващо откривам, че много малки фирми все още не използват социални медии, още по-малко се появяват в редица платформи. Може да се съсредоточите само върху Facebook и липсващите клиенти, които очакват да ви видят в Instagram и YouTube. Препоръчвам присъствие на две или три платформи.

2. Бъдете интерактивни с онлайн потребителите и отзивите на клиентите

Публикуването на вашето съдържание е положително действие, но отговарянето на клиенти онлайн умножава вашето въздействие. Това показва, че наистина ви е грижа и сте част от общността. Трябва да създадете политика за реагиране на всеки вход, положителен или отрицателен. Бъдете в течение с отзивите на потребителите.

В допълнение, чатът на живо от вашия уебсайт е друг рядко използван умножител. Според Forrester Research, 44% от онлайн потребителите казват, че отговорът на въпроси от жив човек по време на онлайн покупка обикновено е фактор за вземане на решения.

3. Спонсорирайте събития за клиенти и раздавайте подаръци

Потенциалните клиенти винаги се радват на специални оферти, специално внимание и ще умножат усилията ви, когато ви похвалят на своите приятели. Тези събития също са възможности да се справите по-добре с изискванията на клиентите, както и да измерите удовлетвореността на клиентите и пазарните тенденции.

Други неспонсорирани събития от висок профил могат да се използват като мощни възможности за свързване. Ако голямо спортно събитие завладява общността ви, организирайте парти за гледането му или помислете дали да дадете безплатни билети на най-добрите си клиенти. Покажете на потенциалните клиенти, че ви е грижа за тях.

4. Участвайте в индустриални конференции и изложения

Те не само ще ви дадат възможност да се срещнете с големи дистрибутори и големи нови клиенти, но също така предлагат потенциал за безплатно излагане на нови пазари. Всяко увеличаване на разпознаваемостта на марката, както и личните връзки, е мултипликатор към вашите съществуващи усилия за маркетинг и продажби.

И накрая, ключовите национални конференции ще ви покажат подобрения, които трябва да направите, без да развалят бизнеса ви. Най-малкото тези професионални нетуъркинг събития ви позволяват да излезете от офиса и да се срещнете с хора, които могат да помогнат.

5. Обърнете се към влиятелни лица и застъпници и ги възнаградете за усилията им

Някои от най-мощните двигатели на растежа в наши дни са инфлуенсърите в социалните медии и отдадените фенове. Направете допълнителни усилия, за да намерите тези хора и да ги накарате да се почувстват специални, защото ви подкрепят.

6. Потърсете наставничество от утвърдени лидери в индустрията

Правилните ментори могат да ви дадат навременна и безпристрастна обратна връзка за вашия бизнес, тенденциите в индустрията и нововъзникващите конкуренти. Това ви позволява да вземате по-информирани решения, за да развиете бизнеса си преди криза. В някои случаи най-добрият ментор е един от най-добрите ви клиенти.

7. Установете партньорство с допълнителен бизнес

Потърсете сливане или придобиване, което ще донесе мултиплициращи ресурси на вашия бизнес, като свързани успешни продукти, положителен имидж на марката или доказана дистрибуторска мрежа. Преследвайте само печеливши ситуации, при които сборът от едно плюс едно в дългосрочен план е повече от две.

8. Фокусирайте се върху бъдещите възможности, а не върху ежедневните кризи

Не позволявайте целият ви ден и седмица да бъдат доминирани от днешната криза, а не от дългосрочната стратегия за успех. Все още виждам твърде много бизнес лидери, които "нямат време" да мислят напред поради днешните проблеми. Блокирайте времето в календара си за умножителя на дългосрочното планиране.

Като цяло все още се нуждаете от печеливша мисия, цел и решение, дори и с всички препоръчани тук умножители на силата. Тези мултипликатори също не са заместител на силно ангажиран и обучен екип, снабден с правилните инструменти и лидерство. В днешния бързо променящ се и силно конкурентен бизнес свят насърчавам всеки от вас да използва всяка сила, с която разполага. 

Източник: Мартин Цвилинг за Inc.com 

Превод и редакция: Нели Тодорова       

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ