Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как една рекламна идея утрои кръводаряването в Азербайджан
Всеки маркетолог мечтае да създаде кампания, с която да насочи вниманието на клиента към марката, но и да постигне благородна цел. Да създаде социална промяна с национален резултат.
Една проста, но ефективна рекламна идея от Азербайджан наскоро успя да го стори. За нея разказва Adweek, представяйки я като case study в маркетинга. Историята е следната.
В Азербайджан се раждат най-много деца с таласемия в света. Те имат нужда от редовно кръвопреливане. Проблемът е, че няма достатъчно донори.
Рекламна агенция Y&R в Москва сключва договор за партньорство с телекомуникационният оператор в Азербайджан Nar Mobile. Агенцията решава да свърже маркетинга на компанията с проблема. Тя изработва гривна на име Donor Cable, която свързва два смартфона и предлага от единия да се прелива енергия към другия. Мотото на маркетинг кампанията е „Дари енергия, за да спасиш телефон, дари кръв за да спасиш живот”.
Гривните от нея са раздавани заедно с покупките на смартфони с операционна система Android от магазините на Nar Mobile в Азербайджан. Недалеч от магазините са разположени мобилни центрове за кръводаряване. В тях клиентите са могли да се решат и да дарят кръв веднага, докато проблемът е все още в ума им.
Кампанията увеличава кръводаряването в Азербайджан с 335%. Тя печели признанието на маркетинг наблюдателите от цял свят и насочва фокуса на големите маркетинг медии към Азербайджан, която традиционно не присъства в тях.
Наблюдателният блогър Тимос Полихрониадис отбелязва, че идеята е много подобна на друга на бразилската агенция Leo Burnett, която провежда кампания с името Tailor Made. Дори да е така, имитацията получава зелена светлина и отлична оценка, заради мощния социален ефект от рекламата.
Какво по-добро от това?
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.