Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тежката битка с познатата марка
Оприличих неотдавна навика на потребителите да избират познатите им търговски марки с това, което изследователите на поведението на животните наричат неофобия - избягване на новото.
Неофобската реакция може да бъде много силна - повече, отколкото мениджърите си представят. Изследване показва, че клиентите предпочитат позната марка дори, ако тя има явни недостатъци, включително когато при определени обстоятелства е опасна.
В едно скорошно проучване потребителите признават, че според тях авиокомпаниите, чиито имена са им известни, са по-безопасни от непознатите. Като цяло това убеждение се наблюдава дори и след като участниците научават, че познатите авиокомпании имат лоша репутация, лоша история по отношение на безопасността и централите им се намират в неразвити страни. С други думи, липсата на разпознаване се оказва по-силна от три едновременни рискови фактора. Това е неофобия.
Хората твърдо следват правилото: При избор между познато и непознато ще взема познатото, дори и нещо да не е наред с него.
Неофобията със сигурност е разбираема. Тя спестява усилието да се претеглят фактите. Нещо повече - може да намали риска, защото в масовия случай върши работа. Добре познатите марки често са популярни поради една причина - качеството. Но неофобията усложнява живота на мениджърите на сравнително непознатите марки, тоест на повечето такива.
Възможно е неофобията да бъде смекчена. Ето няколко стратегии, които мениджърите могат да използват, без да харчат милиони за реклама:
- Дайте на купувачите време. Установено е, че ако хората правят избор, когато времето ги притиска, по-вероятно е да предпочетат познатите възможности. Ако искате клиентите да изберат вашата непозната марка, не ги карайте да реагират бързо.
- Опитайте да поставите непознати продукти на онези места в магазина, където потенциалните купувачи имат време да спрат и да сравнят характеристиките.
- Осигурете сравнителни таблици. Уместно е да изброите всяка характеристика на непознатата марка редом с тези на по-познатия конкурент, за да могат клиентите да сравнят. Това може да промени стереотипа им.
- Променете категорията. Ако представите на клиент непознат продукт в категория, пълна с познати предложения, разпознаването ще подейства във вреда на вашия продукт.
Обикновено мениджърите се сещат първо за рекламата и пиара, когато се опитват да подобрят профила на дадена марка. Тези инструменти са скъпи и невинаги ефективни. За разлика от тях агентите по продажбите могат умело да използват времето, сравненията на характеристиките и рамкирането на категориите с малки или никакви разходи. При това те го правят по време на продажбата, когато за ефект от рекламата може да се окаже, че е твърде късно да се говори.
Даниъл Голдстейн, асистент по маркетинг в Лондонското бизнес училище
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |10 признака, че сте в капана на токсична връзка - Част 1
Маркетинг |Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.