Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Пуснете потребителските данни да работят в полза за бизнеса ви

Пуснете потребителските данни да работят в полза за бизнеса ви

Пуснете потребителските данни да работят в полза за бизнеса ви

Светът изглеждаше много по-различно преди 50 години. Първата кабелна мрежа току-що беше дебютирала, а компактният диск все още беше авангардна технология. Очакванията на потребителите също изглеждаха доста различни през 1972 г. В по-голямата си част потребителите очакваха основното от марките: добро обслужване, качествени продукти и разумни цени.

Днешните предприемачи обаче играят съвсем друга игра, а потребителите са научили нови стъпки. Съвременните купувачи не само искат потребителско пътуване, което се свързва безпроблемно през цифрови канали и точки на допир, но също така изискват прецизно съобразени взаимодействия, оферти и преживявания.

Според доклада на Salesforce "Състояние на свързания клиент" около 80% от хората сега смятат, че цялостното потребителско изживяване е също толкова важно, колкото и продуктите или услугите на бизнеса. Други 66% очакват компаниите да разберат и посрещнат техните нужди, а повече от половината очакват предсказуема персонализация, когато става въпрос за оферти. Данните показват, че две трети от потребителите вярват, че компаниите все още се отнасят към тях като към зъбни колела.

Въпросът, на който предприемачите трябва да отговорят в тази съвременна конкурентна среда, е как могат да се развиват, за да подобрят цялостното потребителско изживяване. Според проучване на KIBO Commerce, Monetate и Certona, 70% от организациите, които използват усъвършенствана, управлявана от AI персонализация, се радват на възвръщаемост на инвестициите от поне 200%.

На практика обаче постигането на това ниво на персонализация в дигиталния маркетинг не е толкова лесно. Ето как да използвате данните, за да постигнете предсказуема персонализация:

1. Задавайте правилните въпроси 

Бизнесът често се проваля в усилията си за предсказуема персонализация, защото не задава правилните въпроси. Така че първо се запитайте какви бизнес цели може да ви помогне да постигнете предсказуемата персонализация. Вашите цели трябва да бъдат както конкретни, така и измерими.

Освен това помислете какви въпроси имате относно вашите целеви потребители. Отговарянето на тези запитвания ще помогне на вашия маркетингов екип да идентифицира приложими прозрения и случаи на използване на персонализиране, които имат смисъл за вашия бизнес. След това се запитайте какви потребителски данни са необходими за постигане на тези цели. Това може да бъде потребителско поведение по конкретни маркетингови канали, демографски данни на аудиторията или външни фактори, като например сезонни тенденции.

Фирмите отдавна разчитат на данни от трети страни от бисквитки на уебсайтове, за да проследяват уеб активността на потребителите и да персонализират рекламите и продуктовите предложения. Въпреки това, тъй като Google планира да спре бисквитките на трети страни до следващата година, ще бъде разумно да планирате предварително и да дадете приоритет на събирането на данни от първи страни директно от потребителите.

2. Повишете сегментирането на вашата аудитория

Факт е, че демографските данни сами по себе си няма да ви помогнат да предоставите персонализацията в дигиталния маркетинг, която очакват 71% от съвременните потребители, според McKinsey & Company. Когато използвате само традиционно сегментиране с данни за минали периоди, обаче, вие заобикаляте потребителите.

Хората съдържат множество, което означава, че вероятно ще попаднат в множество сегменти. Само защото някой се вписва в конкретен сегмент, когато взаимодейства с вашия уебсайт този месец (или дори този ден), не означава непременно, че ще се впише в този сегмент, когато се върне. Така че, за да подобрите цялостното изживяване на потребителите, трябва да активирате динамично сегментиране на аудиторията.

По този начин вие ще позволите на потребителите да влизат и излизат от определени сегменти в реално време, тъй като техният контекст се променя и предпочитанията им. В крайна сметка динамичното сегментиране на аудиторията е свързано с срещата на потребителите там, където се намират в този момент.

3. Пуснете потребителските си данни да работят 

След като разполагате с динамично сегментиране на аудиторията, можете да започнете да подобрявате цялостното изживяване на потребителите с по-добри препоръки за продукти и услуги въз основа на многобройни фактори, вариращи от тенденциите за покупки и търсене на потребителите до геолокация, сезон и дори време.

Как изглежда това на практика? Представете си например, че управлявате бизнес за търговия на дребно с алкохол с опция "купете онлайн, вземете от магазина". Докато потребителят преглежда вашата онлайн селекция, вие можете (и трябва) да оптимизирате препоръки въз основа на това какви продукти има на склад във вашия физически магазин.

Днешните предприемачи трябва да слушат членовете на целевата си аудитория, за да успеят в предсказуемата персонализация. Отминаха дните, когато потребителите очакваха марките да предоставят нужния минимум. Днес трябва да използвате потребителски данни, за да подобрите цялостното потребителско изживяване на всяка крачка.

Източник: Даян Кенг за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова              

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ