Рецесията няма да посегне на рекламните бюджети
Несигурните времена няма се отразят на рекламните бюджети, дори напротив. Очаква се рекламодателите да похарчат 509 милиарда долара през 2023 г., което е с 6% повече от разходите от 481 милиарда долара за миналата година, показват констатациите на Winterberry Group, споделени с Marketing Dive.
Малко над 60% от общата сума или около 307 милиарда долара ще бъдат реализирани в онлайн канали, според доклада „Прогнозата за реклама, маркетинг и данни 2023 г.“ А бързо развиващият се бизнес на хоризонат, към който ще се насочи интересът и сериозна част от финансовия поток на рекламодателите е CTV (свързана телевизия), нараствайки със скорост от 27%.
Предвижда се инвестициите в сегменти с данни, включително данни, услуги за данни, платформи и идентичност, да се увеличат със 7% на годишна база за общо 34 милиарда долара.
Докладът на Winterberry Group отхвърля някои от по-мрачните тенденции, наблюдавани през втората половина на 2022 г. Инфлацията и икономическите проблеми натовариха индустрията, оставяйки някои да се страхуват какво ще им предложи 2023 г. Според доклада, докато дигиталният растеж вероятно ще се забави през следващите месеци, като цяло той ще остане силен, като някои сектори се очаква да отбележат значителен растеж.
Инвестиционните промени в сектора на дигиталната реклама не са изненадващи, като се има предвид инерцията зад CTV, цифровия маркетинг извън дома и инфлуенсър маркетинга. Докато CTV води пакета за дигитален растеж, дигиталните канали извън дома се очаква да нараснат с 10%, докато инфлуенсър каналите се очаква да нараснат със 17,5%.
Една всеобхватна тема е как промените в бюджетите в дигиталния маркетинг вероятно ще имат по-голямо въздействие върху пейзажа през 2023 г., отколкото дългогодишното изместване от офлайн каналите. Общите офлайн разходи през 2023 г. се оценяват на 201,9 милиарда долара, като разходите за вестници, списания, радио и линейна телевизия ще спаднат между един и осем процента.
Повишеното разчитане на изкуствения интелект (AI) и необходимостта от непрекъснати актуализации на инфраструктурата за данни също ще повлияят на маркетинговата индустрия.
"Нарастващата цена на дигиталните медии и променящите се модели на потребление насърчават маркетолозите да прехвърлят разходите не само между каналите, но и между доставчиците, които имат способността да насочват към труднодостъпни нишови аудитории. Очакваме темпът на растеж на цифровите канали да се забави, но да остане силен", казва старши управляващият партньор Брус Бийгъл в изявление за пресата.
По темата работи Анелия Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.