Как да демонстрирате стойността си като служител

Как да демонстрирате стойността си като служител

Как да демонстрирате стойността си като служител

Като ментор на професионалисти и предприемачи в бизнеса все често по-често виждам хора, които отделят повече внимание на това как да се уверят, че техните идеи са чути, отколкото на това да промотират себе си. Аз лично съм убеден, че страхотните резултати са по-добри от страхотните идеи, а добрата репутация на личния ви бранд е по-важна и от идеите, и от резултатите. Вашият първи приоритет винаги трябва да бъде да промотирате себе си.

Разбира се, от решаващо значение е как да направите това по ефективен начин. Никой не се впечатлява от самохвалството и огромното его, или постоянното приписване на заслуги за чужди постижения. От друга страна, не очаквайте другите автоматично да признаят вашите таланти, постижения и принос за успеха на хората около вас. Ето няколко неща, които трябва да направите, за да демонстрирате стойността си като служител:

Започнете с представяне на вашите резултати, вместо с вашите идеи

Трябва да осъзнаете, че бизнесът процъфтява и се развива въз основа на конкретни резултати. Резултатите винаги включват някакви идеи, но не всички идеи носят резултати. Поемете инициативата, за да съобщите ефективно на ключовите играчи в компанията как сте допринесли за постигането на съответните резултати – без емоции, като същевременно с това отдавате заслуженото на другите, когато е уместно.

Фокусирайте се върху подобряването на междуличностните си умения

Техническите умения са изключително важни, но днес способността да градите и взаимоотношения с другите е по-важна за лидерския растеж и кариерното израстване. Възползвайте се напълно от всяка възможност за наставничество и коучинг и общувайте с колегите си както в компанията, така и извън нея.

Активно изграждайте доверие и почтеност във всяка връзка

Човек без положителна репутация никога няма да получи висока оценка, независимо от титлата, която притежава, или нивото на неговите умения и познания. Изграждането на доверие изисква от вас да позволите на хората да ви опознаят, да сте прозрачни в комуникацията и да демонстрирате ясен набор от ценности и приоритети. Трябва да уважаваш другите, за да получиш уважение.

Възползвайте се от силните си страни и се фокусирайте върху ниша

Не можете да бъдете всичко за всички, така че не се захващайте с твърде много задачи едновременно и не поемате отговорност за такива, които не можете да изпълните качествено. Научете как да казвате „не“ с усмивка на лице и не се колебайте да препоръчате по-подходящ човек за задачата. Изградете и рекламирайте себе си като „марка“, която е най-добрата в това, което прави.

Накарайте невербалната комуникация да говори вместо вас

Доказателствата показват, че 60 до 90 процента от нашия образ и ценностна комуникация с другите е невербална, което включва езика на тялото. Съсредоточете се върху това винаги да седите изправени, да поддържате зрителен контакт, да прилагате здраво ръкостискане и да избягвате прекомерни движения на ръцете.

Управлявайте имиджа си

С днешния широкоразпространен достъп до интернет и социални мрежи, хората могат да видят как се държите както в работата, така и извън нея. Вашата кариера и лидерска стойност могат да получат значителен тласък или да бъдат изправени пред сериозно препятствие в зависимост от образа, който показвате в интернет. Използвайте социалните мрежи, за да покажете, че комуникирате с хора на сходни позиции, и да градите връзки с хора, които могат да ви помогнат.

Осъзнайте нуждата да от това да се харесвате на разнообразна аудитория

Бизнесът днес включва нарастващо разнообразие, както при членовете на екипа, така и при клиентите, поради дистанционната работа и глобалния пазар. Новите поколения работници имат различни ценности и общуват по различен начин. Трябва да продадете себе си и своята стойност на всички тези хора, взимайки предвид техните нужди, проблеми и интереси.

Увеличете обхвата и достоверността на вашите връзки

В тези дни на бърза промяна влиянието ви може да се дължи повече на това кого познавате, отколкото на това, което сте научили в училище. Добрите връзки, вътре и извън компанията, могат драматично да увеличат вашите резултати, както и да подобрят имиджа ви.

Не разчитайте, че другите сами ще разпознаят стойността, която носите

Бъдещето на вашата кариера или стартъп е във вашите ръце, а не в тези на вашия шеф, вашия ментор или инвеститори. Поемете отговорност за собствените си решения и не си търсете оправдания. Винаги бъдете нащрек за начини за растеж, нови възможности за обучение и печеливши бизнес отношения. Помагайте на хората и те ще ви помогнат.

……………………

Мартин Цвилинг, основател и главен изпълнителен директор на Startup Professionals, за Inc.com.

Превод и редакция: Георги Георгиев

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ