Най-важното

Микроинфлуенсърите променят дигиталния маркетинг
Известните личности, които рекламират продукти, отдавна са крайъгълен камък в света на маркетинга, водени от простия факт, че хората се доверяват на познати лица. Добре известно име, свързано с даден продукт, исторически е осигурявало на бизнеса незабавна
Видео

Какво е конкурентното предимство на България – търсете новия брой на сп. „Мениджър“
През последните 5 години доходите в България се увеличиха почти двойно. През изминалите 12 месеца няколко компании – основно от текстилната и автомобилната индустрия, напуснаха страната ни заради по-високата цена на труда. Така Българя се оттласна от дестинациите на евтина работна ръка - имидж, от който искахме така или иначе да избягаме. Оттук нататък трябва да започнем да привличаме производства и услуги с висока добавена стойност, за да не попаднем в капана на средните доходи. Напоследък проведох много разговори на тема – какво може да бъде конкурентното предимство на страната ни. Истината е, че много хора се затрудниха да определят такова. Затова в този брой решихме да потърсим отговор на въпросите – какъв може да е двигателят на българската икономика, как да привлечем инвеститори и как да се конкурираме със страните от региона, които започнаха да измъкват изпод носа ни солидни инвестиции.
Независимо от нашия избор - дали ще се опитаме да станем високотехнологичен хъб или „Мека“ за стартъп компании, трябва да помислим за няколко основополагащи за конкурентна икономика фактори – качествено образование, върховенство на закона и предвидимо законодателство. Бързината, с която действаме също е от решаващо значение.
За момента виждаме застинала образователна система, като за институционалните участници в нея най-важно е да се въведе предмет Религия като задължителен, слаби институции, несигурна правна среда и политическа нестабилност.
Както обаче неведнъж е подчертавано сега се отваря исторически прозорец, от който ако се възползваме може да променим драстични облика си и Made in Bulgaria да е равнозначно на качество и иновации.
Приятно четене!
Таня Кръстева, главен редактор на сп. „Мениджър“
- На днешната дата
- Хороскоп
- Цитат на деня

Коментари
Справедлива ли е критиката на Бесент към МВФ
Тръмп и новият институционален цикъл в САЩ
Защо Европейският съюз не може да спечели пряка търговска война със САЩ
Шест въпроса за държавните магазини